Okazje dnia

środa, 6 czerwca 2018

Wakacyjne lektury (1)


Jak wspomniałem we wpisie sprzed paru dni w 

Shinrin-Yoku. - krótka recenzja książki, oddaję się już wakacyjnie w swym leśnym refugium różnym lekturom.
Tym razem mała rekapitulacja dotycząca książek o zdrowiu (to teraz mój główny temat). Nie będę się tu rozpisywał - czas przeznaczam raczej na czytanie niż pisanie, zatem odeślę do tego, co już napisałem trochę wcześniej.
I tak, oprócz ww. książki zajrzyj, proszę, do opisu tych pozycji:


Umysł i medycyna -  osobista 'recenzja' książki Zbigniewa Wojtasińskiego z 1999 r. o związkach psychiki ze zdrowiem, która może pozytywnie zaskoczyć, ponieważ ma wiele wątków zgodnych z tezą medycyny komplementarnej, w tym że człowieka trzeba traktować i leczyć całościowo (holistycznie). Oraz - jak autor pokazuje, że medycyna XXI w. będzie medycyną psychosomatyczną.

Nieśmiertelność na zamówienie? - podobnie, wewnętrzna - na potrzeby strony www.LepszeZdrowie.info
recenzja książki Adama Hollanka - szeroki przegląd zagadnień medycyny, z elementami filozoficznymi - w pracy humanisty i futurysty.


Obie książki powstały jeszcze przed rokiem 2000 - sięgnąłem do nich, ponieważ nie po raz pierwszy konstatuję, że w starszych książkach - z czasów gdy medycyna nie była jeszcze tak zepsuta farmacją, można znaleźć sporo perełek. 

Jeszcze przed wakacjami przejrzałem swoją domową bibliotekę i spisałem (cz. 1) pozycje dotyczące zdrowia, oto rezultat.



Może cokolwiek z powyższej niszy zaciekawi cię lub zainspiruje?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz, odpowiadam okresowo. Mój komunikator: http://bit.ly/ToJestWOW